طرز تهیه کاچی با شیر و آرد سفید و آرد برنج مجلسی ساده و سریع

تفریحی
تفریحی
طرز تهیه کاچی با شیر و آرد سفید و آرد برنج مجلسی ساده و سریع
ن : لیلا تهامی ت : شنبه 17 دی 1401 ز : 14:34 | +

طرز تهیه کاچی با شیر

طرز تهیه کاچی با شیر برای ۴ نفر طرز تهیه کاچی با شیر نی نی سایت طرز تهیه کاچی با شیره طرز تهیه کاچی با شیر خشک طرز تهیه کاچی با شیر و آرد برنج طرز تهیه کاچی با شیر و شیره انگور طرز تهیه کاچی مجلسی طرز تهیه کاچی برای پریودی

طرز تهیه کاچی با شیر دسر خوشمزه و بسیار مقوی ایرانی که برای پخت آن به مواد ساده‌ای مانند آرد برنج آرد گندم شیره انگور و زعفران و نبات نیاز دارید. معمولاً از کاچی به عنوان تقویتی و فاتحه‌ای استفاده می‌کنند.برای مشاهده آموزش آشپزی کامل و مرحله به مرحله ‌طرز تهیه کاچی با شیر در ادامه با سایت آموزشی های پاتوق همراه باشید.

 
مواد کاچی چیست
آرد نصف لیوان
آرد برنج یک ق غ
کره صد گرم
هل ساییده یک ق چ
دارچین یک دوم ق چ
شیر ٢لیوان
مخلوط آب وگلاب یک لیوان
شکر دو سوم لیوان
زعفران آب شده به میزان لازم
مغز کوبیده(پسته.گردو.بادام) از هرکدام یک ق غ سرپر
عرق هل نصف لیوان

طرز تهیه کاچی با شیر

 
 

مرحله اول

آرد و آرد برنج را درون ماهیتابه ریخته و روی حرارت ملایم اجاق گاز برای ۱۰ الی ۱۵ دقیقه تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. در این مرحله هر چقدر آرد را بیشتر تفت دهید کاچی شما در پایان تیره تر خواهد شد.

 
 

مرحله دوم

بعد از تفت دادن آرد آن را کنار گذاشته و درون یک ظرف جداگانه کره را ریخته و روی حرارت قرار دهید تا آب شود. بعد از آب شدن کره دارچین و هل و مغزیجات خود را اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

 
 

مرحله سوم

آرد را که تف داده بودید الک کنید، سپس آن را به سایر مواد اضافه کنید و به خوبی با هم مخلوط نمایید. حالا نوبت به اضافه کردن زعفران و شکر رسیده است بعد از آن شیر را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط نمایید.

 
 

مرحله چهارم

در این مرحله مخلوط آب و گلاب را اضافه کنید اینجا باید کاچی را مدام هم بزنید تا زمانیکه دور ظرف شما شروع به قل زدن کند. هم زدن را تا زمانی که کاچی به غلظت فرنی برسد ادامه دهید. اکنون آماده برای سرو می باشد نوش جان.

 

منبع : محبوبه خانوم



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






.:: ::.


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © by jazabiyatkhanema
This Template By Theme-Designer.Com